Muzzle brake, top, obüs ve geri tepmesi yüksek tüfeklerde geri tepmeyi hafifletmek için kullanılan namlu parçasıdır. İngilizce namlu ağzı(muzzle) ve fren (brake) kelimeleri ile ifade edilen bu parçanın Türkçe karşılığı tercüme sitelerinde "namlu ağız baskısı" olarak yazılmış. Şimdi kısaca namlu ağız baskısının nasıl çalıştığına değinelim.
Fişek ateşlendiğinde kovan içerisindeki barut yanmaya başlar ve ortaya çıkan gazların oluşturduğu basınçla çekirdek hızlıca ilerler. Çekirdeğe uygulanan basınç aynı oranda namluya da etki eder ve namlu geriye doğru itilir. Basınç oluşturan gazlar namludan çıkarken namlu ağız baskısına çarparak farklı yönlere, hatta çekirdeğin gidiş yönünün tersine yönelir ve geri tepme azaltılmış olur. Aşağıdaki resimlerde namlu ağız baskısının nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder